Jak informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału GDDKiA, w trzech lokalizacjach ułożona została podbudowa bitumiczna pod warstwy nawierzchni, a na pozostałych odcinkach budowanej trasy kontynuowane są roboty ziemne. Na tym jednak nie koniec.
Na obwodnicy Ostrowca powstanie rondo
- Dobiega końca rozbiórka nasypów przeciążeniowych. Były one elementem technologii mającej na celu zagęszczenie i odwodnienie gruntu pod konstrukcję drogi. W tym roku rozpoczęła się także budowa czterowlotowego ronda na włączeniu budowanej obwodnicy do istniejącej DK9. Ruch w tym miejscu odbywa się wahadłowo i jest sterowany sygnalizacją świetlną. Po robotach rozbiórkowych w obrębie jednego pasa ruchu DK9 rozpoczęły się wykonywanie konstrukcji pierwszej połowy ronda. Równolegle trwa budowa kanalizacji w rejonie skrzyżowania - wylicza.
Co ważne, kontynuowane są także roboty przy obiektach inżynierskich. Gotową konstrukcję mają dwa przepusty pełniące także rolę przejść dla zwierząt małych. Pięć mostów i wiaduktów ma już zabetonowane ustroje nośne.
Czytaj również:
- Budowa trasy ekspresowej S7 w pobliżu Krakowa ważna także dla kierowców z województwa świętokrzyskiego. Na jakim etapie są prace?
- Niezwykłe odkrycia na obwodnicy Opatowa. Niektóre mają kilka tysięcy lat!
Zamkną odcinek drogi
- Kontynuowane są roboty w obrębie ustroju nośnego wiaduktu w ciągu trasy głównej nad drogą powiatową do Denkówka. Do wykonania zostały między innymi roboty betoniarskie i prace przy przebudowie odcinka drogi lokalnej wymagające ustabilizowanych warunków pogodowych. Ich zakończenie planowane jest w drugiej połowie czerwca. Do tego czasu ze względu na bezpieczeństwo zamknięty pozostanie odcinek drogi powiatowej Jędrzejów – Denkówek pod budowanym wiaduktem. Kierowcy korzystać będą z dotychczasowego lokalnego objazdu ulicami Stalową, Opatowską i drogami lokalnymi przez Jędrzejów - zaznacza Pawelec.
Przypomnijmy, że trzykilometrowa obwodnica Ostrowca ma być gotowa za nieco ponad rok. Jej budowa będzie kosztować blisko 53 mln zł.