Tor rowerowy ma długość około 340 m, a szerokość pasma jezdnego wynosi od 1,8 m do 3,6 m. Obiekt przeznaczony jest dla rowerów mtb/bmx, rolek, deskorolek oraz hulajnóg. Poziom zaawansowania toru klasyfikuje się na poziomie średniozaawansowanym i zaawansowanym. Znajdziemy tam również elementy przystosowane do potrzeb początkujących użytkowników. Pumptrack składa się z kilku sekcji, mamy tu platformę rozpędową, bowl asfaltowy, sekcję jumpbox, na której znajdują się dwa jumpboxy oraz sekcję flow pumptrack, gdzie znajdują się trzy tory połączone w jeden, co zwiększa atrakcyjność całego obiektu.
Ponadto w Parku Baranowskim wykonano Mini-pump o długości około 37 m i szerokości 1,5m. Obiekt powstał z myślą o najmłodszych użytkownikach rowerów mtb/bmx, rolek, deskorolek oraz hulajnóg. Wysokość band na zaprojektowanym obiekcie to około 0,9m z łagodnym kątem, a wysokości muld rozpędowych szacuje się między 25-35 cm.
Pumptrack to połączenie dwóch angielskich słów: „pump” czyli pompować oraz „track” oznaczającego tor. Jazda na pumptracku, nazywana “pompowaniem”, polega na pokonywaniu wzniesień przy wykorzystaniu siły mięśni i grawitacji. Jest to doskonałe ćwiczenie ogólnorozwojowe. Uczy pokonywania zakrętów i podnosi technikę jazdy. To przekłada się na bezpieczeństwo w trakcie codziennego użytkowania rowerów, deskorolek i hulajnóg.
Specjalistyczny tor rowerowy jest częścią największego i najdroższego projektu realizowanego w ramach Kieleckiego Budżetu Obywatelskiego 2020. Poza nowym torem w Parku Baranowskim rozbudowany został Skatepark przy Kadzielni.
Prace przy budowie torów rowerowych typu Pumptrack i Mini-pump w Parku Baranowskim rozpoczęły się w marcu. Wartość zadania „Budowa torów rowerowych typu Pumptrack i Mini-pump w Parku Baranowskim w Kielcach – ETAP I” to 1 129 140 zł. Wykonawcą robót jest firma BT Projekt Sp. z o.o. z Poznania.
Polub nasz fanpage ESKA Kielce News na Facebooku! Znajdziesz tam najświeższe informacje z Twojego miasta i okolicy