Aleja IX Wieków Kielc w czasie remontu

i

Autor: www.kielce.eu Remont trwa między innymi na Alei IX Wieków, w centrum Kielc.

Interwencje

Remonty ulic w Kielcach. Kierowcy skarżą się na drogowy paraliż, jest petycja w sprawie odwołania dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg!

2023-09-14 12:59

Miasto Kielce realizuje oraz przygotowuje kolejne inwestycje drogowe. Wielu kierowców ma jednak dość utrudnień. W internecie pojawiła się już petycja w sprawie odwołania dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg. Prezydent Bogdan Wenta apeluje o cierpliwość.

- Przebudowa skrzyżowania alei Tysiąclecia Państwa Polskiego z al. Solidarności, modernizacja ulicy Domaszowskiej czy remont ulic Krakowskiej i Ogrodowej. To tylko kilka z drogowych inwestycji, jakie zostały ukończone w ostatnich miesiącach w Kielcach. Wkrótce dołączą do nich kolejne - zapowiada Urząd Miasta na swojej stronie internetowej.

Przebudowa ulic w centrum Kielc

Jak informuje magistrat, aktualnie drogowcy realizują inwestycje w czterech lokalizacjach. Część z remontów zakończy się w najbliższych miesiącach. - Do końca roku planowanych jest rozpoczęcie przebudowy kolejnych siedmiu ulic, co związane jest zarówno z planami budżetowymi na bieżący rok, jak i uzyskanym dofinansowaniem ze środków zewnętrznych. Ponadto w związku z budową Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) wykonawca prowadzi skrzyżowania z sygnalizacją świetlną - czytamy na stronie internetowej urzędu miejskiego.

Wśród zadań do wykonania w ramach programu rządowego Polski Ład zaplanowano przebudowę ulic:

  • Paderewskiego
  • Równej
  • Złotej
  • Żeromskiego (od skrzyżowania z ul. Seminaryjską do skrzyżowania z ul. Zagórską)
  • Głowackiego
  • Nowy Świat
  • Silnicznej
  • bp. Kaczmarka (od skrzyżowania z ul. Karczówkowską do skrzyżowania z ul. Krakowską)
  • Solnej
  • Panoramicznej (od budynku nr 3 do działki 131/10)
  • Seminaryjskiej (od skrzyżowania z ul. Wesołą do skrzyżowania z ul. Tarnowską)
  • Śniadeckich oraz al. IX Wieków Kielc na odcinku od skrzyżowania z Warszawską do skrzyżowania ze Starodomaszowską

Na jakim etapie są roboty?

Z Polskiego Ładu Kielce pozyskały na wyżej wymienione inwestycje ponad 61 milionów złotych.

Aktualnie trwa modernizacja alei IX Wieków Kielc na odcinku od ul. Warszawskiej do skrzyżowania z ul. Starodomaszowską oraz przebudowa ul. Śniadeckich pomiędzy ulicą Prostą a Seminaryjską.

Jeszcze tym roku rozpoczną się roboty na kolejnych ulicach – w październiku na ulicach Nowy Świat i Złotej, natomiast w listopadzie na ul. biskupa Kaczmarka oraz na Śniadeckich od placu Wolności do Seminaryjskiej.

Roboty wokół Świętokrzyskiego Centrum Onkologii

Kolejną inwestycją, także w ramach Polskiego Ładu, jest przebudowa ulic wokół Świętokrzyskiego Centrum Onkologii. Tu dofinansowanie wynosi ponad 31 milionów złotych. Urząd Miasta informuje, że w drugiej połowie września planowane jest przełożenie ruchu z jezdni zachodniej na przebudowaną jezdnię wschodnią na skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej z Karczówkowską. Wykonawca będzie prowadził roboty na zachodniej części skrzyżowania.

- Ułożono nową nawierzchnię na ulicy Artwińskiego, trwa budowa kanalizacji sanitarnej na części ulicy Podklasztornej. Nowa nawierzchnia jest już także na ulicy Kamińskiego i jej nowym połączeniu z ul. Podklasztorną pomiędzy wybudowanymi od podstaw murami oporowymi - informuje magistrat.

Kolejne inwestycje drogowe w Kielcach

Na rozbudowę drogi wojewódzkiej numer 764, od Ronda Czwartaków o granicy miasta, Kielce otrzymały ponad 45 milionów złotych z funduszy unijnych (Program Operacyjny Polska Wschodnia). Z kolei 23,5 miliona złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg miasto dostało na rozbudowę ulic: Klonowej, Orląt Lwowskich i J. Piłsudskiego oraz skrzyżowań ulic: Batalionów Chłopskich z Malików, i BP. M. Jaworskiego z G. Zapolskiej.

Liczne remonty i zmiany w organizacjach ruchu wzbudzają tymczasem zdenerwowanie wśród wielu kierowców. Krytykują oni miejskie służby za doprowadzenie do drogowego paraliżu. Grupa Kielecka Platforma Komunikacyjna zbiera obecnie podpisy pod petycją w sprawie zwolnienia za stanowiska dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg Grzegorza Staszewskiego. Takie pismo ma trafić do prezydenta Kielc Bogdana Wenty.

Kierowcy skarżą się na paraliż centrum Kielc. Jest petycja

My, mieszkańcy i mieszkanki Miasta Kielce, zwracamy się do Pana z głębokim zaniepokojeniem i niezadowoleniem w sprawie obecnej sytuacji w Miejskim Zarządzie Dróg (...)  MZD Kielce oraz Inżynierowi Ruchu są wyśmiewani na arenie krajowej, szczególnie podczas m.in. Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Kielcach. Pokazywane są kuriozalne, niezgodne z wiedzą inżynierską rozwiązania. Każde propozycje zmian są przez MZD odrzucane, mimo wielu przykładów z innych miast. Zwracamy się do Pana z prośbą o rozważenie odwołania obecnego Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg, Grzegorza Staszewskiego, z uwagi na szereg poważnych problemów, które zaistniały w jego okresie zarządzania - czytamy na wstępie petycji Kieleckiej Platformy Komunikacyjnej.

Autorzy petycji zarzucają miejskim drogowcom nieudolne zarządzanie, kompletny paraliż centrum miasta, brak umiejętności prawidłowego ustawienia sygnalizacji świetlnych, złe organizacje ruchu prowadzące do sytuacji niebezpiecznych. Pełną treść petycji, pod którą nadal zbierane są podpisy, można zobaczyć tutaj: Żądamy dymisji Dyrektora MZD za brak kompetencji i zupełny paraliż miasta!

Co w sprawie treści petycji postanowi prezydent? Na razie nie wiadomo.

- Formalnie takie pismo nie trafiło do urzędu (rozmawialiśmy 14 września - przyp. PSta). Jeśli takowe zostanie dostarczone, władze miasta będą mogły wtedy zająć oficjalne stanowisko - wyjaśnia Marcin Januchta, rzecznik prasowy kieleckiego magistratu. 

Prezydent Wenta, cytowany przez stronę internetową urzędu, na razie uspokaja: - Zdajemy sobie sprawę, że niestety każda inwestycja drogowa generuje tymczasowe utrudnienia w ruchu. Prosimy jednak kielczan o cierpliwość i zrozumienie, ponieważ naszym celem jest poprawa komfortu podróżowania wszystkich użytkowników.

Rzecznik Januchta dodaje, że wszystkie inwestycje toczą się w ramach kilku różnych programów, zbiegły się one w czasie, także jeśli chodzi o terminy zakończenia. Stąd miasto nie miało możliwości rozłożenia tych zadań na różne pory.