Centrum Komunikacyjne ma ruszyć 1 września. - Chcemy uporządkować ruch autobusów podmiejskich, które teraz kończą trasy w różnych dzielnicach miasta – na ul. Kaczmarka, Puscha, Massalskiego czy Kolberga. Wszystkie linie będą skierowane na dworzec autobusowy – informuje Barbara Damian, dyrektor Zarządu transportu Miejskiego w Kielcach.
Chodzi o linie: 7, 9, 11, 12, 14, 18, 27, 29, 31, 32, 38, 41, 43, 45 i 47.
- Musimy uzupełnić te miejsca, do których te autobusy dojeżdżały - mówi Barbara Damian. Dlatego konieczne było wprowadzenie zmian na liniach typowo miejskich.
Przykładem może być popularna trzydziestka piątka. ZTM proponuje, żeby trasa autobusu została wydłużona do osiedla Podkarczówka. - Mieszkańcy tej części Kielc w zamian za kilka linii jeżdżących rzadko dostaną jedną linię kursującą co 10 minut – podkreśla dyrektorka ZTM-u.
Dodatkowo rozkład jazdy będzie tak ułożony, żeby od ul. Grunwaldzkiej, przez całą Warszawską linia 35 jeździła naprzemiennie z linią 46. Autobusy będą podjeżdżać na przystanki co 5 minut.
Zmieni się także linia numer 8, która będzie przekierowana na Grunwaldzką, pojedzie także przez Zagórską. - Ale nie skończy na pętli przy Zagórskiej, tylko skręci w Szczecińską i pojedzie przez ulicę Poleską aż do Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Na tej linii planujemy zwiększyć częstotliwość i wprowadzić takt – informuje Barbara Damian.
ZTM proponuje także likwidację sześciu linii autobusowych: 5, 6, 24, 39, F oraz Z.
- Zmian jest bardzo dużo. Bardzo prosimy, żeby mieszkańcy zapoznali się ze wszystkimi propozycjami. Może się zdarzyć, że ktoś stwierdzi „nie mam połączenia”. Na pewno to połączenie będzie realizowany inną linią – zapewnia Barbara Damian.
Cała prezentacja wraz z mapkami tras dostępna jest na stronie ww.ztm.kielce.pl oraz na portalu idea.kielce.eu. Tam znajdziemy także formularz do składania opinii i ocen. Na te ZTM czeka do 23 sierpnia.
- Dopiero po ich przeanalizowaniu powstanie docelowa siatka połączeń – podkreśla dyrektorka ZTM-u.
Zmiany mają być wprowadzane etapami od 1 września.