Politechnika Świętokrzyska

i

Autor: ACuk

Sztuczna inteligencja rozpozna z jakimi intencjami dzwonimy na infolinię. Dobierze nam najlepszego konsultanta

2020-09-02 15:06

Naukowcy z Politechniki Świętokrzyskiej i kielecka firma Altar, która jest liderem projektu, wspólnie opracują innowacyjne rozwiązanie informatyczne Emotica AI wykorzystujące sztuczną inteligencje. Rozwiązania maja być gotowe za trzy lata. Projekt zgłoszony przez kielczan okazał się na tyle innowacyjny, że znalazł się w gronie 19 z 71 wybranych do dofinansowania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

- To z pewnością przełoży się na duży rozwój badawczy uczelni – mówi profesor Zbigniew Koruba, rektor Politechniki Świętokrzyskiej i dodaje, że z pewnością nie zakończy się po trzech latach.

Emotica AI ma być rewolucją w zakresie komunikacji z klientem. Przede wszystkim pozwoli rozpoznać emocje dzwoniącego na infolinię. - Często nie mamy dobrego dnia, wydarzyło się coś niedobrego, jesteśmy wściekli a trzeba tu i teraz zadzwonić i załatwić ważną sprawę. Wyobraźmy sobie, że po drugiej stronie słuchawki siedzi ktoś kto rozbił samochód, czy złamał obcas. Często rozmowy oparte na emocjach kończą się niezałatwieniem sprawy czy wypowiedzeniem umowy – mówi Waldemar Cichacz, prezes Zarządu spółki Altar.

Dzięki rozpoznaniu intencji dzwoniącego klienta sztuczna inteligencja dopasuje rozmówcę. Jej kolejnym zadaniem będzie też tworzenie profili behawioralnych. - Ze wstępnych badań wynika, że jest możliwe dopasowanie rozmówców podobnych charakterologicznie. Jeżeli uda się to zrobić to rozmowa będzie przyjemniejsze i bardziej efektywna – mówi dr inż. Mirosław Płaza z Laboratorium Sieci Teleinformatycznych i Technologii Internetu Rzeczy Politechniki Świętokrzyskiej.

To może pomóc załatwić sprawę podczas pierwszego kontaktu. Wtedy konsultant nie musi odbierać kolejnych telefonów od tego samego klienta i może zająć się kolejnymi. - Wydajność rośnie lawinowo. Badaliśmy takie algorytmy w uproszczonej formie, to są przyrosty na poziomie 20-30 procent skuteczności Contact Center– dodaje Waldemar Cichacz.

Koszt realizacji rozwiązania to prawie 7 mln zł, z czego ponad 4,5 mln zł stanowi dofinansowanie unijne.

Pierwszy na świecie hybrydowy tor marsjański otwarto w Kielcach