- To z pewnością przełoży się na duży rozwój badawczy uczelni – mówi profesor Zbigniew Koruba, rektor Politechniki Świętokrzyskiej i dodaje, że z pewnością nie zakończy się po trzech latach.
Emotica AI ma być rewolucją w zakresie komunikacji z klientem. Przede wszystkim pozwoli rozpoznać emocje dzwoniącego na infolinię. - Często nie mamy dobrego dnia, wydarzyło się coś niedobrego, jesteśmy wściekli a trzeba tu i teraz zadzwonić i załatwić ważną sprawę. Wyobraźmy sobie, że po drugiej stronie słuchawki siedzi ktoś kto rozbił samochód, czy złamał obcas. Często rozmowy oparte na emocjach kończą się niezałatwieniem sprawy czy wypowiedzeniem umowy – mówi Waldemar Cichacz, prezes Zarządu spółki Altar.
Dzięki rozpoznaniu intencji dzwoniącego klienta sztuczna inteligencja dopasuje rozmówcę. Jej kolejnym zadaniem będzie też tworzenie profili behawioralnych. - Ze wstępnych badań wynika, że jest możliwe dopasowanie rozmówców podobnych charakterologicznie. Jeżeli uda się to zrobić to rozmowa będzie przyjemniejsze i bardziej efektywna – mówi dr inż. Mirosław Płaza z Laboratorium Sieci Teleinformatycznych i Technologii Internetu Rzeczy Politechniki Świętokrzyskiej.
To może pomóc załatwić sprawę podczas pierwszego kontaktu. Wtedy konsultant nie musi odbierać kolejnych telefonów od tego samego klienta i może zająć się kolejnymi. - Wydajność rośnie lawinowo. Badaliśmy takie algorytmy w uproszczonej formie, to są przyrosty na poziomie 20-30 procent skuteczności Contact Center– dodaje Waldemar Cichacz.
Koszt realizacji rozwiązania to prawie 7 mln zł, z czego ponad 4,5 mln zł stanowi dofinansowanie unijne.