Pacjent-lekarz

i

Autor: Pixabay

Byłeś ostatnio w szpitalu? Będziesz mógł ocenić swój pobyt

2021-10-27 12:19

Do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Wszystko po to, by poprawić jakość świadczeń medycznych.

Ankieterzy w imieniu NFZ poproszą pacjentów o odpowiedź/ocenę (w skali 0-10) na dziewięć pytań dotyczących ich pobytu w szpitalu:

1.            Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu? 2.            Jaka była jakość wyżywienia? 3.            Czy komunikacja była zrozumiała? 4.            Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami? 5.            Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne? 6.            Czy bezpośrednie otoczenie było czyste? 7.            Czy w nocy była cisza? 8.            Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu? 9.            Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Ankieta, to jedna z form działania Funduszu na rzecz pacjentów - chodzi o monitorowanie  jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych: ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali wyłącznie numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę wypisu pacjenta z oddziału. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.

dr Maciej Hamankiewicz: Zaszczepieni powinni mieć przywileje. Oblaliśmy egzamin z pandemii
Sonda
Czy kiedykolwiek wsparłeś/łaś fundację "Akogo"?