NFZ poszerzył zakres usług Telefonicznej Informacji Pacjent i oferuje wsparcie psychologiczne dla dzwoniących. Każdy kto ma potrzebę rozmowy o swoich problemach może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem. Codziennie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu porad udziela 20 psychologów.
- Liczba telefonów rośnie z dnia na dzień. Nasi psychologowie odbierają od kilkunastu do kilkudziesięciu telefonów dziennie - mówi Beata Szczepanek rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ w Kielcach.
NFZ podsumował jakie problemy poruszane są najczęściej w trakcie rozmów.
- Dotyczą przede wszystkim trudności pojawiających się w przebiegu kwarantanny, samotności, radzenia sobie ze stresem, problemów w relacjach, braku wsparcia, frustracji, czy poczucia osamotnienia - wylicza Beata Szczepanek.
Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa, to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii.