sms, telefon, komórka,

i

Autor: JESHOOTS-com/Pixabay.com

Duże zainteresowanie telefonicznym wsparciem psychologicznym NFZ

2020-05-06 15:19

Pierwsze tygodnie działania wsparcia psychologicznego w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta, pokazały, że jest ono potrzebne - twierdzi NFZ. Ta forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany zagrożeniem koronawirusem. Liczba telefonów rośnie z dnia na dzień.

NFZ  poszerzył zakres usług Telefonicznej Informacji Pacjent i oferuje wsparcie psychologiczne dla dzwoniących. Każdy kto ma potrzebę rozmowy o swoich problemach może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem. Codziennie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu porad udziela 20 psychologów.

- Liczba telefonów rośnie z dnia na dzień. Nasi psychologowie odbierają od kilkunastu do kilkudziesięciu telefonów dziennie - mówi Beata Szczepanek rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ w Kielcach.

NFZ podsumował jakie problemy poruszane są najczęściej w trakcie rozmów.

- Dotyczą przede wszystkim trudności pojawiających się w przebiegu kwarantanny, samotności, radzenia sobie ze stresem, problemów w relacjach, braku wsparcia, frustracji, czy poczucia osamotnienia - wylicza Beata Szczepanek.

Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa, to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii.