Miasta biorące udział w kampanii prowadzą działania mające na celu zahamowanie negatywnych skutków spowolnienia gospodarczego wywołanego przez pandemię. Nie jest tajemnicą, że to właśnie branża turystyczna najbardziej odczuwa skutki obecności koronawirusa. Metropolie biorące udział w akcji będą prowadzić intensywną promocję swoich atrakcji turystycznych online.
– Jest to zrobione w fajnej formie zabawy. Miasto, które dołącza, zaczepia na Facebooku następne. Chcemy pokazać, że nie zawieszamy działań, a miasta nadal są i czekają na turystów. Przekaz jest wspólny, ale jednocześnie każde miasto będzie mogło zaprezentować to, co ma najlepsze – mówi Grzegorz Sowiński, zastępca dyrektora Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta w Kielcach.
W ramach akcji promowane będą najważniejsze atrakcje Kielc, zarówno te przyrodnicze, jak i kulturowe. Kampania odbiła się głośnym echem w całej Polsce. Można ją obserwować choćby na Facebooku poprzez hasztag #CityWillWait.
Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że turystyka na całym świecie straci przez pandemię nawet 50 miliardów dolarów.