Najkorzystniejszą ofertę na realizację około 30-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej złożyła firma Mota-Engil Central Europe. - Wartość oferty to ok. 1,1 miliarda złotych. Warunkiem podpisania umowy z wykonawcą będzie m.in. brak odwołań od wyboru oferty i pozytywny wynik obligatoryjnej kontroli uprzedniej, którą przeprowadza Prezes UZP - informuje Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa S74 w Świętokrzyskiem. Pierwszy przetarg unieważniony
Przypomnijmy, że to drugi wybór oferty w tym przetargu. Pierwszy został unieważniony po protestach wykonawców. - 11 października 2023 r. wskazaliśmy jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez firmę Stecol. Do Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie wniesiono dwa odwołania od wyboru. Pierwsze na odrzucenie oferty najtańszej, a drugie na dokonany wybór oferty, drugiej pod względem cenowym. KIO w grudniu nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, powtórzenie badania i oceny ofert oraz unieważnienie odrzucenia oferty najtańszej. Zgodnie z wyrokiem KIO czynności te zostały podjęte - zaznacza Małgorzata Pawelec.
S74 najdroższą inwestycja w regionie
Odcinek między Cedzyną a Łagowem to najdłuższy fragment S74 w woj. świętokrzyskim, a jednocześnie najdroższa inwestycja w historii regionu. Dwujezdniowa droga ekspresowa o długości około 30 km biec będzie głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK74, na terenie powiatu kieleckiego, tworząc obwodnicę Łagowa.
- W ramach inwestycji zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych w Radlinie, Woli Jachowej, Makoszynie i Łagowie, obwodu utrzymania drogi w Woli Jachowej oraz dwóch miejsc obsługi podróżnych w Górnie. Zaprojektowanych i wybudowanych zostanie 16 wiaduktów i 13 mostów. Przewidziano przejście dla zwierząt typu zielony most i ponad trzydzieści przepustów pełniących funkcje ekologiczne - wylicza rzeczniczka GDDKiA w Kielcach.
Obecnie w Świętokrzyskiem trwa realizacja pięciu odcinków S74 o łącznej długości około 74 kilometrów.

i