Najtańsza z ofert mieści się w zaplanowanym przez drogowców budżecie, a w sumie do przetargu zgłosiło się aż dziewięć firm.
- Złożone w postępowaniu przetargowym oferty opiewają na kwoty od ok. 700 mln zł do 1,5 mld zł - informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji blisko 740 mln zł. Teraz komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wybrania tej najkorzystniejszej - dodaje.
Co ważne, wszyscy wykonawcy zaoferowali realizację inwestycji w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych w czasie robót budowlanych.
- Realizacja nowoczesnego i bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej S74 na terenie Kielc oznacza m.in. koniec korków na obecnej drodze krajowej nr 74. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem, jednocześnie rozwiązując problemy komunikacji lokalnej. W ramach prac powstaną m.in. dwa tunele drogowe - zaznacza Małgorzata Pawelec.
Miejski odcinek trasy S74 będzie miał około pięciu kilometrów długości. Połączy węzeł Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 z węzłem Bocianek wybudowanym w ramach S74 Kielce - Cedzyna.