Droga do założenia munduru strażnika miejskiego w Kielcach, nie jest wcale łatwa. Aby wstąpić do jednostki należy przejść szereg procedur, które wymagają dużego wysiłku. Kandydat musi mieć odpowiednie predyspozycje, a przede wszystkim dobrą kondycję psychofizyczną.
Egzamin z wiedzy ogólnej i zagadnień prawa, test sprawnościowy oraz rozmowa z komisją – tak wygląda droga każdego kandydata na strażnika miejskiego. Każdy element wymaga dużego wysiłku fizycznego, ale też intelektualnego. Kandydata musi cechować odporność na stres, znajomość prawa, a także sprawność fizyczna, bowiem w Straży Miejskiej każdego dnia dzieje się naprawdę dużo. Interwencje bywają trudne, dlatego trzeba być przygotowanym, by zareagować w odpowiedni sposób. Kandydat na strażnika miejskiego musi być zdrowy, mieć ukończone 21 lat i nie może być wcześniej karany.
Wymagane dokumenty i oświadczenia
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- list motywacyjny i życiorys
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych i nienagannej opinii
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
- oświadczenie kandydata o nietoczącym się przeciwko niemu postępowaniu karnym
Wymagane dokumenty należy złożyć w kadrach Straży Miejskiej lub przesłać pod adres: Straż Miejska w Kielcach, ul. Ogrodowa 3b,25-024 Kielce.