- To projekt, który jest skierowany do instytucji kultury, gdzie będziemy uczyć naszych kolegów, jak wykorzystywać nowoczesne metody marketingowe, np. social media, czy inne kanały internetowe, do tego żeby prezentować ciekawie swoją ofertę - informuje Dominik Kraska, Zastępca Dyrektora KPT. - Żeby turyści, mieszkańcy Kielc wiedzieli, gdzie trafić i jak skorzystać z tej oferty. Jednocześnie instytucje kultury będą przez to bardziej rozpoznawalne i lepiej doceniane w swoich działaniach - dodaje.
Głównym celem projektu jest postęp zawodowy branż kreatywnych i kulturowych, a także zajęcie się transformacją cyfrową poprzez rozwój gotowości, elastyczności i potencjału cyfrowego. CREMEL ma za zadanie stworzenie międzynarodowego partnerstwa strategicznego rozwijającego i testującego innowacyjne treści i metodologie e-learningowe dotyczące wspomnianych branż. Projekt ten zakłada połączenie wiedzy i narzędzi z zakresu nowych mediów. CREMEL skupia się przede wszystkim na szkoleniu operatorów przedsiębiorstw działających w obszarze kultury i branż kreatywnych, a także na rozwijaniu kompetencji z zakresu umiejętności twórczych – branding, projektowania wizualnego i audiowizualnego, komunikacji, Digital Publishing, marketingu i planowania, metod e-learningowych, a także zarządzania nowymi mediami, technologiami i sieciami społecznościowymi. Ostatnim zadaniem projektu jest wsparcie z zakresu obiegu kompetencji i interaktywnego działania szkoleniowego w kontekście europejskim.
W międzynarodowym projekcie wezmą udział: Łotwa, Włochy, Chorwacja i Estonia.