W ten sposób Fundusz chce sprawdzić czy porada faktycznie się odbyła i w jakiej formie została przeprowadzona. Badanie w formie telefonicznej ankiety trwa zaledwie kilka minut.
- W tym czasie ankieter zada 12 pytań – mówi nam Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. – Będą one dotyczyły m.in. takich kwestii, jak: jaki to był rodzaj porady, czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się, czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany, a także czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego – dodaje.
Badanie ma objąć pacjentów, którzy w ostatnich czterech miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Co ważne, ankieta jest anonimowa.
- Oznacza to, że nie podajemy żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji szczegółowych o skierowaniach i receptach. Ankieterzy nie potrzebują tych danych i nie będą o nie prosić – podkreśla Beata Szczepanek.
Ankieterzy, którzy będą dzwonić do pacjentów, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.