Świętokrzyski oddział NFZ w Kielcach

i

Autor: Piotr Rogoziński Więcej pieniędzy dla placówek medycznych, które będą wystawiać e-skierowania

NFZ zamyka Punkty Obsługi w Kielcach, Ostrowcu Świętokrzyskim i Sandomierzu. Co zrobić kiedy mamy pilną sprawę do załatwienia?

2020-03-18 15:16

Od czwartku 19 marca Punkty Obsługi Świętokrzyskiego oddziału wojewódzkiego NFZ nie będą bezpośrednio obsługiwały pacjentów. Wszelkie sprawy będą załatwiane drogą pocztową i elektroniczną. Zmiany wprowadzono w związku z rozwijającą się sytuacją epidemiologiczną i w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców świętokrzyskiego.

Zawieszona została bezpośrednia obsługa pacjentów w siedzibie Oddziału Funduszu przy ul. Jana Pawła II w Kielcach oraz Punkty Obsługi w Ostrowcu Świętokrzyskim, Snadomierzu i Kielcach przy al. IX Wieków Kielc.


Jak informuje Fundusz interesanci, którzy pilnie potrzebują potwierdzenia dokumentów przez NFZ powinni pozostawić je w specjalnej skrzynce znajdującej się na zewnątrz budynku głównej siedziby NFZ i punktów obsługi. Można je przesłać także drogą mailową lub tradycyjną pocztą na adres oddziału wojewódzkiego NFZ w Kielcach.


W przypadku potwierdzenia zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne można poprosić lekarza wystawiającego zlecenie o elektroniczne potwierdzenie. Jest to możliwe dzięki teleporadzie. Pacjent otrzyma numer zlecenia, który wraz z numerem PESEL jest dokumentem upoważniającym do realizacji zlecenia w aptece lub innym punkcie medycznym mającym podpisaną umowę z NFZ.


Jeżeli lekarz wypisze zlecenie w formie papierowej należy je wrzucić do skrzynki na zewnątrz siedziby NFZ, przesłać pocztą lub zeskanować dokument i wysłać na adres e-mail [email protected]. Co ważne należy podać numer telefonu kontaktowego, na który pracownik ŚwOW NFZ poda numer zlecenia do realizacji.

Wnioski o wydanie kart EKUZ należy przesyłać drogą mailową na adres: [email protected]. Te dotyczące innych spraw na adres: [email protected].

Sprawy dotyczące planowanego leczenia za granicą oraz złożenia wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia dobrowolnego mogą być załatwiane w siedzibie Oddziału po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.

Wszelkie dokumenty mogą być przesyłane drogą mailową na adres: [email protected]

Skierowania na leczenie uzdrowiskowe mogą być przekazywane wyłącznie drogą pocztową lub być pozostawiane w skrzynce znajdującej się na zewnątrz budynku głównej siedziby NFZ i punktów obsługi.