Przebudowa dworca wystartowała na początku tego roku. Od kwietnia pasażerowie korzystają z dworca tymczasowego, który znajduje się przy peronie 1, obok siedziby urzędu pocztowego. Tam znajdują się kasy biletowe, toalety oraz mała poczekalnia dla oczekujących na odjazdy pociągów. Wyłączona jest część tunelu podziemnego, znajdująca się bezpośrednio pod modernizowaną siedzibą dworca.
Jaki jest postęp robót? - Do tej pory zakończono już szereg prac związanych z przebudową dworca w Kielcach, w tym rozbiórkowe. W centralnej części dworca wykonano płytę fundamentową oraz słupy konstrukcyjne, które będą podtrzymywały, właśnie wykonywany, strop nad parterem. W tej części dworca finalizowane są prace przy budowie nowych klatek schodowych oraz szybów windowych, które połączą poziom istniejącego tunelu z poziomem zero centralnej części dworca. Ponadto wykonano nową płytę nad tunelem pod dworcem i usunięto przy tej okazji kolizje sieci elektrycznych i teletechnicznych. Planujemy, że tunel pod dworcem zostanie ponownie udostępniony podróżnym do końca bieżącego roku - informuje Bartłomiej Sarna z wydziału do spraw współpracy z mediami w Polskich Kolejach Państwowych S.A.
Prace trwają również w skrzydłach dworca. W północnym zakończono prace konstrukcyjne, a obecnie dobiega końca montaż poszycia dachowego. Na poszczególnych kondygnacjach trwa budowa ścianek działowych, a także montaż elementów instalacji ogrzewania i wentylacji mechanicznej.
- W południowym skrzydle na ukończeniu są prace konstrukcyjne i niebawem rozpoczną się roboty związane z wykonaniem poszycia dachowego. W piwnicy tej części dworca budowane są ścianki działowe. Trwają również zaawansowane prace przy wykończeniu pomieszczenia węzła cieplnego, a niebawem planowany jest jego montaż - dodaje Bartłomiej Sarna z PKP S.A.
Planowany termin otwarcia dla podróżnych dworca w Kielcach po przebudowie nie uległ zmianie - ma być gotowy w drugiej połowie 2023 roku. Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych i dofinansowana z funduszy unijnych. Koszt przebudowy obiektu kolejowego wynosi 44,21 miliona złotych brutto.