Władze Kielc przekonują, że zaangażowanie się w tworzenie przyjaznej, zielonej przestrzeni publicznej to doskonała promocja i narzędzie do tworzenia wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie.
- To może się odbywać w kilku obszarach, w zależności od zasobności portfela promocyjnego przedsiębiorców. Proponujemy projekty duże, takie jak nasadzenia na rondach, tworzenie parków czy parków kieszonkowych. Proponujemy też mniejsze działania w postaci uzupełnienia szpalerów drzew, tworzenia łąk kwietnych – wyjaśnia Agata Wojda, zastępczyni prezydenta Kielc.
Przy realizacji takich projektów pomogą urzędnicy z ratusza zajmujący się przyrodą w Kielcach.
- Zieleń miejska jest w dzisiejszych czasach nie do przecenienia. To ważne ponieważ aż 60 procent ludzi na świecie mieszka w miastach. Dlatego musimy zapewnić odpowiednie warunki życia. Zieleń miejska wpływa zarówno na komfort fizyczny, jak i psychiczny mieszkańców - przekonuje dr Bartosz Piwowarski, pełnomocnik prezydenta Kielc do spraw zieleni.
Jedna z tutejszych firm już została zielonym mecenasem Kielc i zadbała o nasadzenia kwiatów na rondzie Giedroycia. Przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do programu za pośrednictwem portalu Idea Kielce.