- Ze względu na głębokie koleiny jeszcze przed okresem zimowym konieczna jest wymiana warstwy nawierzchni. To odcinek szczególnie obciążony ruchem, dlatego część robót wykonywana będzie nocą, a pozostałe prace zorganizowane będą tak, aby zminimalizować utrudnienia - informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Niebezpieczne koleiny
Dalsze pogłębianie się kolein powstałych na odcinku DK74 zagrażałoby bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu drogowego. Trasa wylotowa z Kielc jest szczególnie obciążona ruchem, także ciężkim. Pojazdy poruszają się tu wolno i stoją w korkach w godzinach szczytu, a degradacja nawierzchni postępuje znacznie szybciej niż na innych odcinkach.
Dlatego jeszcze przed zimą konieczny jest błyskawiczny remont najbardziej skoleinowanego fragmentu drogi czyli połowy jezdni (pas ruchu w kierunku Łodzi) między rondem w Maciejówce za węzłem Kielce Zachód a skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną w Kostomłotach. Wymieniona zostanie także nawierzchnia DK74 na obu pasach do jazdy na wprost oraz pętle indukcyjne w obrębie samych skrzyżowań w Kostomłotach.
Będą pracowali także nocą
- W dniach od 7 do 9 października podczas robót ruch na tym odcinku odbywał się będzie wahadłowo i sterowany będzie ręcznie, aby łatwiej można było dostosować cykle do natężenia ruchu. W celu zminimalizowania utrudnień część robót wykonywana będzie w godzinach nocnych. W poniedziałek 7 października w godzinach od 3 do 6 zaplanowano frezowanie nawierzchni w obrębie skrzyżowań w Kostomłowach. Również w godzinach nocnych 10-11 października wykonywane będą tam pętle indukcyjne. W czasie prac sygnalizacja świetlna nie będzie działać, dlatego apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w tym miejscu - tłumaczy Pawelec-Buras.
Ruch wahadłowy na krótkich odcinkach
Roboty wymagające ruchu wahadłowego na odcinku Maciejówka – Kostomłoty zaplanowane zostały w poniedziałek 7 października po godzinie ósmej rano, czyli już po porannym szczycie komunikacyjnym. Aby maksymalnie upłynnić ruch odcinek został podzielony na krótsze sekcje, dlatego wraz z postępem robót ruch wahadłowy wprowadzany będzie na fragmentach o długości do 300 metrów. W poniedziałek 7 października planowane jest frezowanie warstwy nawierzchni na całym odcinku. We wtorek 8 października zaplanowano układanie nowej warstwy ścieralnej na odcinku od ronda do skrzyżowań, w środę 9.10 układanie nawierzchni w obrębie skrzyżowań w Kostomłotach.
Czytaj również:
- 10 pomysłów na jesienną wycieczkę 30 kilometrów od Kielc. Które miejsca warto odwiedzić, jak przygotować się do wyprawy?
- Uwaga grzybiarze z Kielc i okolic - sypią się mandaty! Leśnicy i policja apelują do kierowców
- Indiańska Droga niedaleko świętokrzyskiego. To nie żart! Tak nazwano odcinek trasy S7 koło Szydłowca. Galeria zdjęć
Najbardziej niebezpieczne ulice w Kielcach - zobacz galerię zdjęć poniżej.