Otwarcie tunelu na całej jego długości sprawia, że podróżni mogą znów dostać się na perony bezpośrednio, bez konieczności przejścia pomiędzy dworcem tymczasowym a Galerią Wieża Sztuki. Wraz z otwarciem części tunelu pod dworcem zmodyfikowano również oznakowanie dojścia związane z organizacją ruchu.
- Przebudowa dworca w Kielcach rozpoczęła się na początku bieżącego roku. W kwietniu obsługa podróżnych została przeniesiona do dworca tymczasowego. Do tej pory zakończono już szereg prac związanych z przebudową dworca w Kielcach, w tym rozbiórkowe. W centralnej części dworca wykonano płytę fundamentową oraz słupy konstrukcyjne, nad którymi obecnie budowany jest nowy strop. W tej części dworca finalizowane są prace przy nowych klatkach schodowych oraz szybach windowych, które połączą poziom istniejącego tunelu z poziomem zero centralnej części dworca - informuje Bartłomiej Sarna z wydziału współpracy z mediami w PKP S.A.
Roboty trwają również w skrzydłach dworca. W północnym zakończono prace konstrukcyjne, a obecnie dobiega końca montaż poszycia dachowego. Na poszczególnych kondygnacjach trwa budowa ścianek działowych, a także montaż elementów instalacji ogrzewania i wentylacji mechanicznej. W południowym skrzydle na ukończeniu są prace konstrukcyjne i niebawem rozpoczną się roboty związane z wykonaniem poszycia dachowego. W piwnicy tej części dworca, w poszczególnych pomieszczeniach, trwają prace wykończeniowe. Zamontowano również węzeł cieplny.
Planowany termin otwarcia dworca w Kielcach dla podróżnych po przebudowie to druga połowa 2023 roku. Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych i dofinansowana z pieniędzy unijnych, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt przebudowy dworca to 44,21 miliona złotych brutto.
Czytaj także:
- Przebudowa dworca PKP w Kielcach. Za nami kolejne etapy prac. Kiedy finał?
- Remont dworca kolejowego w Kielcach droższy niż planowano? Jest wniosek wykonawcy