Ciche, sprytne i motywujące
Dyrektor Jakub Pieron zwraca uwagę, że rotory pomagają rozładować emocje i rozwijać koordynację. – Uczniowie są przebodźcowani. Pedałują, aktywnie uczestniczą w lekcji. Pomaga to rozładować emocje, poprawia ich koordynację i sprawność mięśniową – dodaje. Urządzenia szybko zdobyły popularność, a w klasach pojawił się entuzjazm. Dzieci z chęcią korzystają z rotorów, traktując je jak zabawę i sposób na ruch w czasie nauki.
Uczniowie chętnie pedałują
Uczennica klasy 1a, Róża, potwierdza, że urządzenia mają pozytywny wpływ na emocje i atmosferę w klasie. – Pomagają rozpuścić te emocje. Większość osób chce mieć rotory, ale jest ich bardzo mało, więc nie ma jak. Były na początku kolejki, ale pani już teraz miesza – opowiada. Dzieci umawiają się między sobą, kto i kiedy z nich skorzysta, a nauczyciele pilnują rotacji, by każdy miał szansę spróbować.
Starsze klasy również szybko polubiły ten pomysł. – Są chętni do korzystania. Pomagają takim dzieciom, które są młodsze i łatwo się rozpraszają. Jak ktoś potrzebuje, to mówimy innym. Pożyczamy sobie nawzajem – opowiada Wiktoria, uczennica klasy 7. Rotory stały się elementem codzienności w wielu klasach. Uczniowie traktują je nie tylko jako sprzęt do ruchu, ale też jako coś, co dodaje lekcjom energii.
Rotory to sprzęt prosty w obsłudze, a przy tym niezwykle skuteczny. – Jest to urządzenie cichutkie, ma wyświetlacz, dzięki któremu uczeń na koniec zajęć może zobaczyć, jaki wykręcił wynik – mówi dyrektor Pieron. Taka forma ruchu nie przeszkadza w nauce, a wręcz pomaga. Dzieci, które często mają trudność z długim siedzeniem w ławce, mogą teraz pedałować i słuchać nauczyciela jednocześnie.
Urządzeń będzie więcej
Obecnie szkoła posiada 16 rotorów, ale planowany jest zakup kolejnych 32 urządzeń. Koszt jednego to około 80 złotych, a całość finansowana jest ze środków własnych. – To bardzo przydatne urządzenia i cieszymy się, że uczniowie tak chętnie z nich korzystają – mówi dyrektor Pieron.
Rotory w SP12 w Kielcach stały się symbolem prostego, a zarazem genialnego pomysłu, który łączy naukę z ruchem i radością.