Odholowanie naszego auta najczęściej dzieje się, gdy zastawimy bramę wjazdową i utrudniamy komuś swobodny przejazd. Wówczas osoba, której przeszkadza nasz samochód, zgłasza sprawę np. na Straż Miejską, a funkcjonariusze przyjmują zlecenie o usunięciu pojazdu na koszt jego właściciela. Następnie samochód zabierany jest na parking Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych w Kielcach.
W przypadku podejrzenia, iż pojazd został usunięty z drogi, w pierwszej kolejności należy skontaktować się ze Strażą Miejską w Kielcach celem ustalenia, czy rzeczywiście usunięcie miało miejsce i na jakiej podstawie. Telefon do dyżurnego Straży Miejskiej w Kielcach: 986.
Koszt odbioru swojego odholowanego auta może wynieść nawet 500 złotych, a wszelkie procedury z tym związane mogą zająć prawie pół dnia. Warto zatem zwracać uwagę na to gdzie parkujemy samochód. Dzięki temu unikniemy nerwów, a także wysokich kosztów.
Pojazd może być usunięty jedynie na podstawie dyspozycji wydanej przez uprawnione podmioty (Straż Miejska w Kielcach, Policja, Inspekcja Transportu Drogowego, dowodzący akcją ratowniczą), dlatego wszelkie reklamacje, odwołania, zastrzeżenia, co do zasadności wydania dyspozycji usunięcia pojazdu powinny być kierowane bezpośrednio do podmiotów, które taką dyspozycję wydały, to jest odpowiednio do Straży Miejskiej w Kielcach, Policji, Inspekcji Transportu Drogowego, dowodzącego akcją ratowniczą.