Spis treści
- Droga S74 zyska nowy przebieg
- Układają ostatnią warstwę nawierzchni
- Gotowe konstrukcje wiaduktów, mostów i estakad
Droga S74 zyska nowy przebieg
- W miejscu bezkolizyjnego skrzyżowania drogi krajowej numer 74 z obwodnicą Opatowa czyli odcinkiem S74 droga krajowa zyska nowy przebieg i będzie poprowadzona wiaduktem nad trasą ekspresową. Nowy i obecny przebieg DK74 skomunikowany będzie poprzez budowane rondo. W związku z budową nowego układu komunikacyjnego, w czwartek 13 marca ruch z DK74 w Jałowęsach przełożony został na tymczasowy bypass, który umożliwi płynny ruch w obu kierunkach. W tym miejscu obowiązywał wcześniej ruch wahadłowy. Taka organizacja ruchu (ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną) obowiązuje w Jałowęsach na fragmencie poprzedzającym bypass (od strony Kielc). Na objazd skierowany został ruch lokalny z fragmentu drogi gminnej - informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Układają ostatnią warstwę nawierzchni
Wykonawca obwodnicy Opatowa w ciągu DK9/S74 i łącznika północnego DK74 do obwodnicy Opatowa przygotowuje się do przypadającego na połowę marca zakończenia zimowej przerwy kontraktowej. Na 3-kilometrowym łączniku północnym rozpoczęło się układanie ostatniej warstwy nawierzchni. Wykonawca jeszcze w ubiegłym roku udostępnił dla ruchu lokalnego dwa z trzech wiaduktów wybudowanych nad realizowanym nowym przebiegiem DK74, a także rondo na włączeniu łącznika do istniejącej DK74.
Gotowe konstrukcje wiaduktów, mostów i estakad
- Na budowie samej obwodnicy Opatowa trwają przygotowania do kontynuacji robót bitumicznych. Jeszcze w ubiegłym roku podbudowa bitumiczna ułożona została na odcinkach stanowiących około 75 procent dwujezdniowej trasy głównej. W 85 procentach ułożona została przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Układanie ostatniej warstwy ścieralnej rozpocznie się w okresie wiosennym. Wykonane zostały także konstrukcje wiaduktów, mostów i estakad. Udostępnione zostały już dwa nowe ronda na drodze krajowej numer 9 - dodaje Małgorzata Pawelec-Buras.
Prace na budowie łącznika północnego zakończą się w drugim kwartale tego roku, planowane zakończenie robót na dużej obwodnicy to trzeci kwartał 2025. W miarę postępu prac planowane są we wcześniejszych terminach kolejne ułatwienia w ruchu lokalnym.
Polecany artykuł:
