W ramach prac przygotowawczych do budowy obwodnicy Osieka opracowany został pierwszy etap tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Projektanci opracowali raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Zaproponowali cztery warianty przebiegu trasy, które zostały zaprezentowane podczas akcji informacyjnej w gminie Osiek.
- Po analizie Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych rekomendowała we wniosku o wydanie DUŚ wariant uznany także za społeczny. Ostatecznie wariant do dalszych prac projektowych i realizacji wskaże w decyzji środowiskowej Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska - informuje Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica ma wyprowadzić z Osieka ruch tranzytowy, co ułatwi życie innym kierowcom, a przede wszystkim mieszkańcom. Będzie miała nieco ponad 3 km długości.
- Nowa inwestycja ułatwi podróże pomiędzy Sandomierzem a Krakowem, poprawi też komfort życia mieszkańców Osieka. W ramach zadania planowana jest m.in. budowa dwóch wiaduktów na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi, przejść dla zwierząt oraz rond na włączeniach do istniejącej DK79 - wylicza Pawelec.
W Świętokrzyskiem w ramach programu budowy stu obwodnic powstają już obwodnice Wąchocka, Chmielnika, Starachowic i Ostrowca.