Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, pierwsze elementy nowej konstrukcji stalowej mostu zostały przetransportowane z wytwórni na plac budowy jesienią ubiegłego roku. Były to m.in. segmenty skrzyniowego dźwigara stalowego. W ostatnich miesiącach trwały prace. Montaż przęseł odbywa się z udziałem dźwigu lub poprzez nasuwanie gotowej konstrukcji na podpory. Konstrukcja stalowa jednego przęsła waży około 650 ton.
Nowy most w Sandomierzu
Inwestycja polegająca na rozbudowie mostu w Sandomierzu realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2021 roku. Zgodnie z projektem rozebrana została stara kratownicowa konstrukcja mostu z 1953 roku. Wybudowano nowy gazociąg pod dnem rzeki. Wzmocniono także istniejące podpory pod nową konstrukcję. Będzie ona wizualnie zbliżona do tej, jaką posiada usytuowany równolegle most wybudowany w 2011 roku. Nowy obiekt o długości około 460 metrów włączony zostanie do układu komunikacyjnego miasta.
Most połączy Świętokrzyskie z Podkarpaciem
- Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej numer 77, komunikującej województwo świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. 70-letni most został wyłączony z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku, od tej pory ruch pojazdów odbywa się usytuowanym obok, równoległym obiektem w obu kierunkach - informuje kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kiedy finał robót?
Przebudowa mostu na Wiśle w Sandomierzu ma potrwać do jesieni 2024 roku. Wzdłuż przebudowywanej trasy powstaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, trzy ronda. Głównym wykonawcą robót jest firma Intop z pobliskiego Tarnobrzega. Inwestycja pochłonie około 70 milionów złotych.