- Wydanie tej decyzji pozwoli na rozpoczęcie robót budowlanych - zaznacza Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zezwolenie na budowę obwodnicy Morawicy
Przypomnijmy, że umowę na zaprojektowanie i wybudowanie drugiego odcinka obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej kielecki oddział GDDKiA podpisał w lipcu ubiegłego roku. Wykonawcą jest wyłonione w przetargu konsorcjum Fabe Polska (lider), SP Sine Midas Stroy i Dampak (partnerzy), a wartość prac budowlanych to ok. 214,9 miliona złotych.
- Zgodnie z harmonogramem zakończył się etap opracowania dokumentacji projektowej, co pozwoliło na złożenie wniosku o wydanie ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - przyp. PioR) - informuje Małgorzata Pawelec.
Jaki będzie przebieg trasy?
Drugi odcinek obwodnicy Morawicy będzie miał prawie 4,5 km długości, a pojedziemy nim w pierwszej połowie 2026 roku.
- Trasa pobiegnie nowym śladem i będzie przedłużeniem przebudowanego wcześniej odcinka DK73, czyli I etapu obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej. W II etapie powstanie również dwujezdniowa droga klasy GP, która ominie od wschodu obie miejscowości. Na włączeniach odcinka do obecnej DK73 wybudowane będą ronda - podkreśla rzeczniczka kieleckiego oddziału GDDKiA.
- Zaprojektowane zostały też obiekty inżynierskie, m.in. 500-metrowa, najdłuższa w woj. świętokrzyskim, estakada nad Czarną Nidą, z funkcją przejścia dla zwierząt. Druga estakada, nieco krótsza, bo licząca ok. 330 metrów, także z funkcją przejścia dla zwierząt dużych, powstanie nad rzeką Morawką - dodaje.
W sumie obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej będzie miała ponad 8,5 km długości. Przypomnijmy, że pierwszy, ponad czterokilometrowy, odcinek tej trasy dostępny jest już od stycznia ubiegłego roku.
Polecany artykuł: