Wykonawca inwestycji kontynuuje także układanie podbudowy bitumicznej, która w roku ubiegłym ułożona został na 75 proc. długości nowobudowanej wschodniej jezdni. W kwietniu wykonany został odcinek próbny warstwy wiążącej czyli przedostatniej warstwy nawierzchni. Równolegle trwają roboty nawierzchniowe na drogach dojazdowych oraz roboty w pasie rozdziału między jezdniami.
- W związku z budową kanalizacji deszczowej na użytkowanej istniejącej zachodniej jezdni obwodnicy wprowadzany jest cyklicznie ruch wahadłowy na kolejnych krótkich fragmentach – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Aktualnie roboty takie prowadzone są w Bilczy. Jednocześnie trwają rozbiórki budynków. Na kładce dla pieszych w Bilczy prowadzone są prace nawierzchniowe. Obiekt planowany jest do udostępnienia jeszcze w tym roku – dodaje.
Również w tym roku planowane jest przełożenie ruchu na nową wschodnią jezdnię obwodnicy i rozpoczęcie prac przy przebudowie istniejącej jezdni zachodniej.
Przypomnijmy, że koszt tej inwestycji to około 78 mln zł. W pierwszym etapie obwodnica Morawicy budowana będzie w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 73. Nowy odcinek o długości 4,2 km od granicy miasta Kielce do granicy miejscowości Brzeziny i Morawica będzie miał dwie jezdnie. W ramach zadania powstaną m.in. cztery skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, kładka dla pieszych w miejscowości Bilcza oraz drogi dojazdowe. Inwestycja powinna zakończyć się w pierwszej połowie 2022 r.