Infolinia będzie łatwo dostępna także dla osób o ograniczonej mobilności czy wykluczonych cyfrowo. - Znamy ogólne zasady segregacji odpadów. Wiemy dobrze, gdzie wyrzucić plastikową butelkę czy starą gazetę. Problem pojawia się przy odpadach specyficznych – mówi Magdalena Sułek-Domańska, dyrektor komunikacji ENERIS.
Teraz jeżeli mieszkańcy będą mieli wątpliwości, gdzie wyrzucić doniczkę ceramiczną, sierść psa, płytę CD, świeczkę czy szczotkę do włosów, mogą o wsparcie poprosić pracowników Infolinii odpadowej. Codziennie od południa do godziny 16.00 pod numerem telefonu 0–8000-33-44-5 dyżurować będą osoby z wieloletnim doświadczeniem we wdrażaniu systemu segregowania na 5 frakcji.
Dodatkowo mieszkańcy Kielc cały czas mogą korzystać z adresu mailowego [email protected]. Informacje można też znaleźć na stronie: www.eneris.pl/jaksegregowac.
Nieuchronnie zbliżamy się do chwili, gdy każda polska gmina musi wykazać się uzyskaniem 50% odzysku surowców wtórnych. Takie są dyrektywy europejskie i przepisy prawa polskiego. Stąd w kolejnych miejscowościach coraz głośniej mówi się o kontrolach mieszkańców w zakresie prawidłowego segregowania i nakładaniu kar na spółdzielnie nieprzestrzegające segregacji na 5 frakcji. Tymczasem, jak widać po zawartości kolorowych pojemników w naszych altanach, problemów z segregowaniem nie brakuje.
- Bywają miesiące, że niemal codziennie zamiast odbierać odpady z osiedlowych altan, zmuszeni jesteśmy zostawić na pojemnikach tzw. „żółtą kartkę”, czyli ostrzeżenie o nieprawidłowej segregacji - przyznaje Artur Zielonka, pracownik ENERIS odbierający odpady z terenu Kielc.