Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), łączny koszt obu inwestycji, włącznie z nadzorem i wykupem gruntów, przekracza 3,3 mld zł.
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości ok. 18,7 km pomiędzy Moczydłem na granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego a węzłem Miechów trwa od lipca 2020 r. Wykonawcą inwestycji o wartości 752,9 mln zł jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Zgodnie z umową fragment ten powinien zostać ukończony w 2023 r.
Droga S7 na odcinku Moczydło – węzeł Miechów będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe "Książ" i "Miechów", 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Zaplanowano dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów oraz MOP Tochołów. Przebudowana będzie istniejąca sieć dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, a także dodatkowo powstaną drogi dojazdowe o łącznej długości 15 km, obsługujące tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego.
Za nowy odcinek S7 powstający od węzła Widoma do granic Krakowa odpowiada konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź, wybrane wiosną ub.r. przez GDDKiA na miejsce poprzedniego wykonawcy. Umowa z nim została wypowiedziana, ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. Wartość prac to blisko 1,546 mld zł.
Zadanie dotyczy odcinka S7 od węzła Widoma (bez węzła - powstaje on w ramach budowy odcinka Szczepanowice – Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta o długości 18,3 km. Inwestycja przebiega po mocno zurbanizowanych terenach Krakowa, w związku z czym jest kosztowna i skomplikowana pod względem technicznym.
Na trasie powstaną m.in. cztery węzły drogowe (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów), w tym jeden tzw. zintegrowany, a także wiele innych obiektów inżynieryjnych. Zgodnie z harmonogramem budowa ma się zakończyć w 2024 roku.