- Miasto Kielce chcąc zadbać o lepszą jakość życia w mieście, wdrożyło aplikację mobilną oraz webową "UlepszaMY Kielce". Dzięki niej można w łatwy, szybki i bezpośredni sposób skontaktować się z urzędnikami oraz miejskimi jednostkami. Kielczanie mogą zgłaszać problemy wymagające interwencji służb, ale również własne pomysły dotyczące funkcjonowania miasta – mówi Bożena Szczypiór, zastępca prezydenta Kielc.
W aplikacji w prosty sposób mieszkańcy mogą np. zgłosić dewastację mienia, awarię oświetlenia, bariery architektoniczne czy przepełnione kosze. Kielczanie mogą również zgłaszać swoje pomysły i w ten sposób włączyć się w sprawniejsze zarządzanie i funkcjonowanie miasta. Dzięki informacjom pozyskanym od mieszkańców Urząd Miasta Kielce chce poszerzać usługi dostępne w aplikacji. Tak właśnie stało się przy tworzeniu mapy stojaków rowerowych oraz miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych dostępnych na terenie całego miasta. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców powstały kompletne mapy wraz ze zdjęciami i opisami, które posłużą oczywiście mieszkańcom i turystom.
Przekazane informacje trafiają bezpośrednio do odpowiednich jednostek w mieście. Obecnie są to Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska, Biuro Smart City, Zarząd Transportu Miejskiego, Miejski Zarząd Dróg oraz Straż Miejska.
Status zgłoszenia oznaczony jest różnymi kolorami, co pozwala użytkownikowi na bieżąco śledzić przebieg sprawy. Zalogowani użytkownicy mają dostęp do swoich zgłoszeń, które można przekazywać również anonimowo.
info: UM Kielce