Lekarz

i

Autor: Pexels

Narodowy Fundusz Zdrowia dzwoni do pacjentów. Chodzi o specjalną ankietę

2022-12-20 19:27

Byłeś ostatnio u lekarza? Możesz spodziewać się telefonu z Narodowego Funduszu Zdrowia. ​Już po raz czwarty ankieterzy NFZ pytają pacjentów o jakość opieki medycznej. Poprzednie ankiety dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ-etach. Teraz pytania dotyczą Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej.

- Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych - zaznacza Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.

Dlatego ankieterzy pytają o: sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi czy prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

- Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. To ważny element strategii rozwoju NFZ. Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych - zaznacza Beata Szczepanek.

Co ważne, ankiety są anonimowe. Przeprowadzające je osoby mogą dzwonić od poniedziałku do soboty, w godz. od 8 do 18.

Poradnik Zdrowie: Zdrowo Odpytani, odc. 12 Witamina B

QUIZ. Świąteczne tradycje i zwyczaje. Znasz je wszystkie? 10/15 to będzie sukces!

Pytanie 1 z 15
Zaczynamy od prostych pytań. W Wigilię zwierzęta "mówią" ludzkim głosem. Kiedy?