- Nie badamy przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdzamy natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych - zaznacza Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
Dlatego ankieterzy pytają o: sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi czy prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.
- Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą. To ważny element strategii rozwoju NFZ. Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych - zaznacza Beata Szczepanek.
Co ważne, ankiety są anonimowe. Przeprowadzające je osoby mogą dzwonić od poniedziałku do soboty, w godz. od 8 do 18.