Łupem oszustów są nie tylko seniorzy. W ostatnim czasie do świętokrzyskich policjantów zgłaszają się młode osoby, które straciły spore sumy pieniędzy.
I tak było na początku lutego. 28-letni ostrowczanin uwierzył fałszywemu pracownikowi banku w historię o zagrożonych środkach finansowych na jego koncie, przez co stracił ponad 73 tys. złotych. Wszystko działo się za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Kolejną oszukaną stała się 39-letnia starachowiczanka, która odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Nie podejrzewająca niczego kobieta wykonywała wszystkie polecenia , które usłyszała podczas rozmowy . W wyniku działań oszusta mieszkanka powiatu starachowickiego straciła ponad 15 000 złotych.
Bywa tak, że podczas połączenia na telefonie wyświetla się nam numer banku, a w głośniku urządzenia słyszymy standardową formułkę, jednak osoba, która do nas dzwoni wcale nie jest tym za kogo się podaje.
W takiej sytuacji stosuj się do poniższych zasad bezpieczeństwa:
- Zachowaj ostrożność i rozwagę ponieważ w takich sytuacjach oszuści wywierają na Tobie presję czasu. Chcą aby przekazywane przez nich polecenia wykonywać jak najszybciej. W pośpiechu niestety często podejmujemy nieprzemyślane decyzje.
- Jeżeli masz wątpliwości co do osoby, z którą rozmawiasz przez telefon możesz się rozłączyć i zadzwonić na infolinię banku i potwierdzić wiarygodność pracownika placówki.
Polecany artykuł: