Dokumenty można składać wyłącznie drogą elektroniczną, a świadczenie jest wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę pieniędzy do 30 września.
Program "Dobry Start" w Świętokrzyskiem
- W ramach programu rodzice i opiekunowie bez względu na dochody mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup np. artykułów szkolnych oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i innych placówkach edukacyjnych – informuje Paweł Szkalej, rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Kielcach.
Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć za pośrednictwem: aplikacji mobilnej mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia czy bankowości elektronicznej.
Program "Dobry Start". Jak złożyć wniosek?
- Na PUE ZUS specjalny kreator wniosków o świadczenia z programu "Dobry Start" przeprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. We wniosku, oprócz innych danych, należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres e-mailowy i numer telefonu - wylicza Paweł Szkalej.
Zawiadomienia dotyczące świadczeń "300 plus" również będą przekazywane w formie elektronicznej. Przypomnijmy, że w poprzednim roku w regionie świętokrzyskim złożono 96 255 wniosków dla 134 308 uczniów.