Rozmowy o modernizacji świętokrzyskiej kolei

i

Autor: MichaelGaida / Pixabay

Rozmowy o modernizacji świętokrzyskiej kolei

2020-11-27 14:49

Rozmawiali o zagrożeniach i szansach jakie dają inwestycje kolejowe, które będą realizowane wraz z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przez województwo świętokrzyskie mają przebiegać dwie tak zwane szprychy kolejowe. Jedną z ważniejszych inwestycji ma być wybudowanie łącznika pomiędzy Kielcami a Wąsoszem Koneckim, dzięki któremu czas podróży pociągiem do Warszawy skrócony zostanie do około godziny.

O kształcie inwestycji kolejowych planowanych wraz z Centralnym Portem Komunikacyjnym świętokrzyscy samorządowcy rozmawiali z wiceministrem aktywów państwowych Januszem Kowalskim.

- Zależy nam na dialogu między rządem, samorządem terytorialnym, miejscowościami takimi jak Miedziana Góra, gdzie są wątpliwości o przebiegu szprych. Rozmawiamy, byśmy mieli jak najwyższy standard transparentnej komunikacji – mówił wiceminister Janusz Kowalski.

Inną ważną inwestycją zbliżającą się do realizacji jest modernizacja linii kolejowej od Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego.

– W ramach Programu Kolej Plus złożyliśmy z województwem łódzkim projekt do PKP PLK, dotyczący modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 od Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego. Projekt zakwalifikował się do drugiego etapu programu. Teraz możliwe będzie wykonanie wstępnej dokumentacji technicznej oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń administracyjnych. Szacunkowy koszt wykonania całej dokumentacji na rzecz tej inwestycji wyniesie ok. 40 mln zł – poinformował Tomasz Jamka, członek zarządu województwa świętokrzyskiego.

Samorząd ma teraz rok na przygotowanie dokumentów dla tej inwestycji.

Kieleccy drogowcy planują opracowanie dokumentacji projektowej dla dwóch zadań w północnej części miasta