Spis treści
Kielce - Sandomierz. Rozkład jazdy PKP
Od niedzieli (9 marca) mieszkańcy Kielc i Skarżyska-Kamiennej dojadą pociągiem Polregio bezpośrednio do Sandomierza. Podróż ze stolicy województwa zajmie 2 godziny 10 minut, a ze Skarżyska-Kamiennej 40 minut mniej.
- Codzienne kursować będą dwa połączenia z Kielc do Sandomierza – o godzinie 7:10 i 15:55. Ponadto będzie jedno połączenie w dni robocze ze Skarżyska-Kamiennej (o godz. 10:44). Z Sandomierza kursować będzie codziennie jeden pociąg do Kielc (o 18:32) oraz dwa do Skarżyska-Kamiennej – codziennie o 9:38 oraz w dni robocze o 12:27 - zapowiada Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Pociągi pojadą szybciej
- Z bezpośrednich połączeń regionalnych skorzystają również podróżni z Ćmielowa, Ożarowa, Jakubowic i Dwikóz. Zwiększenie oferty połączeń w województwie świętokrzyskim to efekt zakończenia modernizacji torów na odcinku Dwikozy – Sandomierz. Tego samego dnia podniesiemy dopuszczalną prędkość pociągów na tym szlaku kolejowym do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie podróży, a największą różnicę odczują pasażerowie połączeń dalekobieżnych. Dla przykładu pociągi jadące z Rzeszowa do Warszawy, przez Sandomierz i Skarżysko-Kamienną, od marca będą pojawiać się na stacji końcowej 19 minut szybciej niż dotychczas - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zmodernizowali stacje i przystanki
Projekt zrealizowany przez PKP PLK S.A pozwolił na przyspieszenie pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni korzystają ze zmodernizowanych stacji i przystanków m.in. w Starachowicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Jakubowicach, Wąchocku i Kunowie.
- W sumie 35 peronów dostosowaliśmy do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Z podwyższonych platform łatwiej jest wsiadać do pociągów. Ponadto zwiększyliśmy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym dzięki modernizacji urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. Wykonane prace pozwolą na rozwój transportu pasażerskiego i sprawny przewóz towarów na linii kolejowej łączącej centrum i wschód Polski - dodaje Hamarnik.
W sumie za ponad 678 milionów złotych powstały nowoczesne stacje i przystanki, wymieniono około 100 kilometrow torów i sieci trakcyjnej, a także wybudowano 108 obiektów inżynieryjnych. Inwestycję na linii numer 25 ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza kolejarze zrealizowali dzięki wsparciu z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
