Wiadukty nad CMK już przejezdne. Jest bezpieczniej, aut nie zatrzymują szlabany

i

Autor: PKP PLK / materiały prasowe Jeden z wiaduktów nad Centralną Magistralą Kolejową w Świętokrzyskiem

Wiadukty nad CMK już przejezdne. Jest bezpieczniej, aut nie zatrzymują szlabany

2020-10-06 13:58

Dwa nowe wiadukty nad Centralną Magistralą Kolejową zwiększyły poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przejazdy nad torami w Koziej Wsi i Motycznie niedaleko Włoszczowy usprawniły system komunikacji w naszym regionie. Inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na CMK. Prace zakończyły się aż dziewięć miesięcy przed terminem.

Budowa wiaduktów to element przygotowania Centralnej Magistrali Kolejowej do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Inwestycja zwiększa sprawność i bezpieczeństwo komunikacji drogowej w Koziej Wsi i Motycznie w powiecie włoszczowskim.

– Inwestycje na Centralnej Magistrali Kolejowej umożliwią szybsze przejazdy pociągów, a tym samym atrakcyjne podróże koleją. Poziom bezpieczeństwa zwiększają między innymi nowe wiadukty drogowe w Koziej Wsi i Motycznie, wybudowane za ok. 47 mln zł ze środków budżetowych. Bezkolizyjne skrzyżowania to rozwiązania coraz częściej stosowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na polskiej sieci kolejowej – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na każdym wiadukcie są dwa pasy jezdni o szerokości trzech metrów. Dla pieszych i rowerzystów przygotowano bezpieczne ścieżki oddzielone od jezdni barierami. Wiadukt w Koziej Wsi ma 141 m długości, jezdnia znajduje się 10 m nad linią kolejową. Obiekt zapewnia bezkolizyjną komunikację drogą powiatową Rudka – Kozia Wieś.

Wiadukt w Motycznie o długości 149 m ułatwia komunikację drogą powiatową Międzylesie – Biedaszek. Budowa i oddanie do użytku bezkolizyjnych skrzyżowań oznacza możliwość wyłączenia z ruchu przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn.

Centralna Magistrala Kolejowa zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.

Kieleccy drogowcy planują opracowanie dokumentacji projektowej dla dwóch zadań w północnej części miasta

Kiedyś to było, czyli powrót do przeszłości. Co było wtedy na topie?

Pytanie 1 z 12
Buty o których marzyła każda dziewczyna będąc w szkole jeszcze kilka/kilkanaście lat temu to ...